(Reis)verhalen

 

Een kei met een glimlach


Steen

 

‘Samen met vriendinnen heb ik een workshop kei beschilderen gedaan. De steen die ik jou geef heeft een bepaalde uitstraling die mij aansprak. Tijdens mijn coachingstraject las ik regelmatig de tekst op de achterkant van de steen. Jij hebt mij laten ervaren dat ik mag zijn wie ik ben en tijdens het coachingstraject heb ik mijn glimlach weer terug gekregen. Mijn ervaring en gevoel zegt dat je dat voor veel mensen hebt gecreëerd en ik hoop dat er nog velen volgen. Ik vind ik het fijn deze kei aan jou cadeau te doen.

Lieve groet ....’

 

lijntje

 

 

Een reisverhaal

Ik had een punt bereikt op mijn werk dat ik niet verder kon. Ik behoorlijk onzeker was geworden.

 

Na een warm welkom en intake met een goed gevoel naar huis. Mijn doel was duidelijk; weerbaar worden tegen de 'horken' van de wereld. Ik stond er open in en wilde aan mezelf werken.

 

Een aantal dingen wist wel, maar ben wel flink wakker geschud. Ik heb o.a. inzicht gekregen in:

   • wat doen mijn acties bij mensen;

   • waar zit mijn allergie;

   • hoe kom in mijn kracht.

Het niet direct hoeven reageren, maar er later op terugkomen, rustig en bij mezelf blijven.

De spiraal is iets wat ik meeneem; omhoog en niet naar beneden, niet blijven hangen en vooral op tijd uitspreken van dingen.

 

De bestemming bijna bereikt. Ik blijf er aan werken. Je zit in mijn hoofd Marean, als een soort van hulpengel.

Ook heb ik geleerd dat ik er mag zijn (blijft een aandachtspunt).

 

Je gesprekken zijn fijn, je hebt rust, de kennis en maakt dingen zichtbaar. Ik zou iedereen toewensen een reis met je aan te gaan.

De locatie; fantastisch. Je prachtige warme huis en het uitzicht... waanzinnig. Ik voelde me erg welkom.

 

Bedankt Marean. Ik heb veel aan je gehad en zal nog vaak aan je denken!

 

Klaproos

 

lijntje

 

 

Hoe ontroerend is het een cadeau te ontvangen van een coachee na een doorlopen coach-traject. Dit is wat haar cadeau mij ‘vertelde’....

 

cadeau

 

Marean,

 

Een doosje met daarin een bloemetje. Het bloemetje staat in een mok. De mok is aan de buitenkant niet egaal. Het heeft glooiingen en daarover heen lopen horizontale zwarte strepen. De glooiingen zie ik als zoals ik was en de zwarte strepen zie ik als rails. Rails van Het Coachstation. De sessies, de witte banen, zie ik als mijn reis die ik heb afgelegd. Het zoeken naar mijn ik. En dan weer de zwarte rail met goede raad en advies. De mok eindigt met een klein gouden randje... goud-geel-zonnetje-blij-positief.

 

De binnenkant van de mok is egaal en glad. Het besef dat ik ben wie ik ben en dat dat goed is. Het duurde een tijdje voordat ik dat wilde en kon accepteren. Maar van binnenuit bloei ik op, geniet, straal en leef (het boeketje).

 

Marean, ik weet zeker dat jouw coaching me zoveel heeft gegeven. Het accepteren van mijzelf, mijn valkuilen leren kennen en me gevormd hebben zoals ik nu in het leven sta.

 

Dank, dank, dank.

 

Liefs .....

 

lijntje

 

 

Een reisverhaal

Toen ik aan de reis begon was ik moe, verdrietig, eenzaam en niet bij mezelf.

Zo was mijn start:

*Ik leg de lat te hoog zowel voor mezelf en de ander

*Ik 'moet' veel;

*Mijn grenzen zijn rekbaar;

*Ik vermijd conflicten;

*Mijn zelfbeeld 'Wanneer val ik door de mand';

*Ik voel me eenzaam.

 

Een chinees gezegde die de reis uitdrukt die ik heb gemaakt...... 'Spanning is wie je denkt te moeten zijn. Ontspanning is wie je bent'.

 

Waar ik nu sta...

Ik ben bezig met het bouwen van mijn 'eigen huis'. Het is mijn huis en dat voelt goed. Ik mag zijn wie ik ben. En weet je... ik ben blij met mezelf

*Ik voel me vrij in denken en handelen

*Ik ben in staat de controle los te laten.

*Ik geef mijn grenzen aan.

*Ik heb mezelf gevonden

*Ik voel me vrij.

 

Ik ben blij dat jij op mijn pad bent gekomen. Blijf wie je bent Marean. Door jou heb ik weer vertrouwen in mijzelf. Je herhaalt en laat ervaringen op een andere manier zien (omdenken). Je bent oprecht geïnteresseerd op een professionele manier. Je confronteert en spiegelt. Het behandelen van de kernkwaliteiten gaf me veel inzicht.

 

Het ingesleten pad loop ik niet meer. Ik volg een nieuw pad en dat is best eng, maar zo bevrijdend. Dank!

 

Wad

 

lijntje

 

 

Heeft gewerkt voor

 

TSN Thuiszorg
Coaching van teams op het gebied van samenwerking, communicatie, groepsproces etc. op weg naar zelfstandigheid. Daarbij had ik een verbindende rol tussen de verschillende zelfstandige teams en andere afdelingen. Tevens hielp ik met praktische vragen binnen het team. Ik gaf gevraagd en ongevraagd advies aan de zelfstandige teams en aan het management en ondersteunde het groepsproces. Verder bood ik zelfinzicht aan de teamleden, moedigde de verschillende teamleden aan het beste uit zichzelf te halen en wees het team op de gezamenlijke verantwoordelijkheden.

Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG)
Het begeleiden en coachen van medewerkers met als doel het vergroten van hun kennis en persoonlijke effectiviteit bij de uitoefening van hun functie.

 

Aanbevelingen

 

Peer Goudswaard
Chief Officer Health Operations Management & Innovation at University Medical Center Groningen

In mijn periode als Manager CSA van het UMCG heb ik op een hele prettige manier mogen samenwerken met Marean. Hoewel zij op dat moment Stafmedewerker Kwaliteit was binnen mijn team, kwamen toen ook al haar coachingsvaardigheden naar voren. Regelmatig hield zij mij een spiegel voor, die mij in staat stelde om mijn gedrag en denken beter te laten aansluiten bij de omgeving, waardoor mijn optreden effectiever werd. Zij deed dit op een pure, authentieke en respectvolle wijze. 
Marean is in staat om je tot in je kern te prikkelen

 

Madeleine Bunders

Project manager bij Tzorg

Bovenal een fijn mens... fijn station dus!

 

Annemiek van Mierlo

Regiomanager bij TSN Thuiszorg

Heb je behoefte aan een goede en gedegen coach, stop met zoeken.

 

Het Coachstation heeft de volgende opdrachtgevers geholpen om verder te komen

 

Jolanda Veenema

Coördinator bedrijfsvoering bij het UMCG
Ben al vaak opgestapt en er goed mee verder gekomen! Een aanrader.